header Testat MarcaIncrederii InfoCons InfoCons
mesaj
bar

scaneaza

spycit

afla_cat_costa

telefon_consumator

112

ia_atitudine

o9atitudine

gc

cobalt


alege

o9atitudine

stop_risipei


Sorin_Mierlea_Presedinte_InfoCons_Protectia_Consumatorilor

In activitatile pe care le desfasuram in fiecare zi luam decizii, alegem, votam dar oare constient? Cumparam produse si servicii din magazinul de langa noi, din supermarket sau intram pe un site si comandam ceea ce ne atrage atentia. De cele mai multe ori,  cu ideea ca ne grabim, ca timpul ne preseaza,  alergam si achizitionam un produs  fara a ne gasi ragazul de a citi  eticheta, de a compara produsele in functie de triada calitate-pret-cantitate si facem gestul automat de a pune in cos, de a plati si de a continua cursa zilnica catre ceva...Dar incotro? Pana la urma fugim undeva sau fugim de ceva?

 Haideti sa gasim timp sa ne gandim la ce cumparam, cum cumparam, de ce cumparam si sa facem acest lucru, nu din perspective filozofice, nu pentru a ne analiza comportamentul,  ci pentru binele nostru. De fiecare data cand facem o alegere, sa intelegem ca este  esential sa stim ce decidem: daca discutam de mancare, sa fim constienti ca ea reprezinta  carburantul nostru si trebuie sa fie cu adevarat un carburant calitativ,  sa ne ofere energie maxima si sa nu dauneze motorului intern;  daca discutam de servicii, produse sau imbracaminte de folosinta indelungata, sa cumparam ceea ce realmente necesitam, ceea ce ne ajuta si mai ales ceea ce ne creeaza un real confort.

Este important sa retinem ca atunci cand cumparam  ceva  validam acel produs, acel magazin, acel producator prin achizitia facuta. Trebuie  sa fim siguri ca merita acest vot si sa constientizam  ca prin votul nostru de incredere va primi si votul celor apropiati noua. Decizia de a cumpara ceva este o certificare, iar aceasta certificare trebuie facuta intelept! Pentru a face evaluarea in vederea certificarii  trebuie sa citim eticheta: termenul de valabilitate, modul de depozitare si ingredientele si sa un uitam ca acestea  sunt in ordine descrescatoare, adica primul este in cantitatea cea mai mare, iar ultimul in cantitatea cea mai mica. In cazul produselor nealimentare, cum ar fi imbracamintea,  trebuie sa ne uitam si la pictograme, la datele de identificare ale producatorului (datele companiei, tara de origine) - pentru a putea decide daca validam munca cetatenilor din acea tara sau nu.

Sorin Mierlea
Președinte InfoCons
Organizație pentru Protecția Consumatorilor

o9atitudine Marca Increderii ICRT Consumers International
Jos

animation

bar

           

© Toate drepturile rezervate InfoCons

InfoCons este singura voce la nivel naţional pentru consumatori, membru cu drepturi depline a Organizaţiei Mondiale Consumers International. Asociaţia de consumatori este necesară acum, mai mult ca niciodată. Viziunea noastră este o lume unde să avem cu toţii acces la siguranţă, bunuri şi servicii durabile. Puterea noastră colectivă este suportul pentru consumatorii din întreaga ţară.
InfoCons este operator de date cu caracter personal inregistrat cu nr. 12617/05.10.2009
* număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, din toate rețelele

Pentru reprezentantii mass media care doresc sa fie acreditati pentru informatiile transmise de InfoCons si pentru a beneficia de acces gratuit la site-ul de teste comparative (testecomparative.ro), sunt rugati sa transmita o solicitare in acest sens la adresa de mail: presa@infocons.ro

InfoCons | Cod Unic de Inregistrare 15535584
Str. Negru Voda 3, sector 3 Bucuresti, Romania
Tel: 021/319.32.66, 031/101.25.14 | Fax: 031/101.25.15

Partenerii noștri:

federatie